Τι είναι ο χρόνιος πόνος και πως αντιμετωπίζεται

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ

”Ο χρόνιος πόνος είναι ο ίδιος μια νόσος και σαν νόσος πρέπει να αντιμετωπίζεται”

Ο χρόνιος πόνος αποτελεί μια νόσο που απασχολεί το 9% του γενικού πληθυσμού. Όταν μείνει αθεράπευτος, οι επιπτώσεις στον ίδιο τον ασθενή, αλλά και την οικογένειά του είναι πολύ σοβαρές.

Το σύνδρομο του χρόνιου πόνου καλοήθους αιτιολογίας είναι αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών παθήσεων. Ο άνθρωπος που πονά για πολύ καιρό και συνεχόμενα, αποδέχεται το ρόλο του αρρώστου και αποκτά τη συμπεριφορά του αρρώστου.

Χρόνιος πόνος: ποια είναι τα συμπτώματα του ασθενή

Η δραστηριότητά του είναι ελαττωμένη, δε θέλει να εργάζεται, παίρνει πολλά φάρμακα χωρίς αποτέλεσμα και επισκέπτεται πολλούς γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων.

Ο ασθενής με χρόνιο πόνο επίσης, περιορίζει την ατομική και κοινωνική δραστηριότητα του. Ταλαιπωρείται από αϋπνίες, ενώ περιορίζεται και η πνευματική του συγκέντρωση. Όλα αυτά οδηγούν σε βάθος χρόνου στο φαινόμενο της κατάθλιψης, από το οποίο πάσχει, το μεγαλύτερο ποσοστό των ασθενών με χρόνιο πόνο.

Πως αντιμετωπίζεται ο χρόνιος πόνος

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ

Η αντιμετώπιση αυτών των ασθενών είναι δύσκολη, καθώς δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μόνο τον σωματικό πόνο, αλλά ταυτόχρονα για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, πρέπει να αντιμετωπιστεί και ο ψυχικός.

Η αντιμετώπιση του χρόνιου μυο-σκελετικού πόνου πρέπει να διέπεται από ολιστική θεώρηση και διεπιστημονικότητα.

Προφανώς, ο ρόλος του ορθοπεδικού χειρουργού είναι κεντρικός. Εκείνος οφείλει να λειτουργήσει ως ο συνδετικός κρίκος και συντονιστής της επιστημονικής ομάδας για να μπορέσει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του χρόνιου πόνου σε κάθε ασθενή.

Η ομάδα που αποτελείται από φυσιοθεραπευτές, αναισθησιολόγους, ρευματολόγους, νευρολόγους, ενδοκρινολόγους και ψυχολόγους, θα προσπαθήσει να βοηθήσει στο έπακρο τον κάθε ασθενή.

Πώς μπορεί να βοηθήσει ο ορθοπεδικός τους ασθενείς με χρόνιο πόνο

Τι είναι ο Χρόνιος πόνος και πως αντιμετωπίζεται

Ο ορθοπεδικός χειρουργός για να μπορέσει να βοηθήσει τον ασθενή του, έχει το καθήκον κατ’ αρχήν να διαχωρίσει εκείνα τα περιστατικά που χρήζουν χειρουργικής αντιμετώπισης από εκείνα όπου η χειρουργική αντιμετώπιση θα έχει μικρή ωφέλεια.

Εφόσον ο ασθενής δε χρειάζεται χειρουργική θεραπεία, ο ορθοπεδικός μπορεί να εφαρμόσει συγκεκριμένες θεραπείες όπως:

• Επεμβατικές θεραπείες όπως: στοχευμένες εγχύσεις φαρμάκων για την ανακούφιση του πόνου, στη σπονδυλική στήλη, σε περιφερικά νευρά, συμπαθητικά γάγγλια, αρθρώσεις, τένοντες, συνδέσμους, μύες και αλλού .
  • Εξειδικευμένη φαρμακευτική αγωγή.
  • Εφαρμογή Επιθεμάτων Καψαϊκίνης ή Λιδοκαϊνης.
  • PRP (Εμπλουτισμένο με αιμοπετάλια πλάσμα).
  • BOTOX σε συνεργασία με καταρτισμένους νευρολόγους.
  • Μυοσκελετική – Χειροπρακτική ανάταξη και άλλες εναλλακτικές θεραπείες που έχει αποδειχθεί ότι έχουν θετικά αποτελέσματα.
  • Φυσιοθεραπεία σε συνεργασία με επιλεγμένα κέντρα φυσικοθεραπείας.
  • Ψυχολογική υποστήριξη από εξειδικευμένο ψυχολόγο που κατευθύνει τον ασθενή να ελέγξει, να αναθεωρήσει και να επαναπροσδιορίσει τις σκέψεις του με στόχο την ελάττωση των επώδυνων συμπτωμάτων.

Διαβάστε επίσης στο Blog μας: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MANUAL THERAPY ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Σκουλαρίδης Πολυμένης

σκουλαρίδης πολυμένης

Ο Ορθοπεδικός Χειρουργός Ενηλίκων – Παίδων Πολυμένης Σκουλαρίδης αποφοίτησε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε την ειδικότητά του αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Κιλκίς και μετά έως και την ολοκλήρωσή της, στο Krankenhaus Bethel σε ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Πολυτραυματία της Γερμανίας.

Το νοσοκομείο του Bethel  (https://evkb.de) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα στον τομέα της ορθοπεδικής με πάνω από 10.000 ορθοπεδικές επεμβάσεις το χρόνο .

Ο γιατρός δίπλα σε καταξιωμένους καθηγητές ορθοπεδικής ειδικεύτηκε στην ολική αρθροπλαστική ισχίου και γόνατος , στην αρθροσκόπηση γόνατος και ώμου και στα κατάγματα .

Η ειδίκευση του ήταν ολιστική και άρτια καθώς στο νοσοκομείο του Bethel πήρε μέρος σε πάρα πολλά σεμινάρια ορθοπεδικής φύσεως αλλά και γενικού ενδιαφέροντος όπως εντατικολογίας και παιδοορθοπεδικης .

Μετά την ολοκλήρωση της  ειδικότητας του διετέλεσε Επιμελητής στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Rheda – Wiedenbrück της Γερμανίας (https://www.sankt-vinzenz.de) όπου και εκτέλεσε μεγάλο αριθμό Ολικών Αρθροπλαστικών Γόνατος και Ισχίου ακολουθώντας τα πλέον σύγχρονα και εξειδικευμένα Γερμανικά προεγχειρητικά και μετεγχειρητικά πρωτόκολλα.

Διαβάστε το πλήρες βιογραφικό εδώ.